Czterdziestogodzinne Nabożeństwo 2024 r.
- Szczegóły
- Poprawiono: 10 luty 2024
- Odsłony: 520
W czwartek - 15 lutego - w naszej parafii rozpocznie się czterdziestogodzinne nabożeństwo eucharystyczne. Jego celem jest pogłębienie więzi wierzących z Chrystusem obecnym w Najświętszym Sakramencie.
W ten sposób chcemy wyciszyć i zaprosić w nasze serca Jezusa Eucharystycznego aby dobrze przeżyć rozpoczynający się czas Wielkiego Postu i przygotować na Wielkanocne Święta.
Zachęcamy wszystkich do uczestniczenia w tym nabożeństwie, podczas którego przy wystawionym Najświętszym Sakramencie będziemy wynagradzać Panu Bogu za grzechy własne i całego świata. Niech to będzie też czas osobistej modlitwy z Chrystusem, zaproszenia Go do swojego życia i powierzenia Mu siebie, naszej parafii, Ojca św. Franciszka i całego Kościoła Jego opiece.
CZTERDZIESTOGODZINNE NABOŻEŃSTWO EUCHARYSTYCZNE 2024 r.
CZWARTEK – 15.02.2024r.
godz. 17.00 – ZESPÓŁ CHARYTATYWNY i OAZA RODZIN
godz. 18.00 – MSZA ŚWIĘTA
PIĄTEK – 16.02.2024r.
godz. 07.00 – MSZA ŚWIĘTA
godz. 08.00 – 09.00: CZCICIELE NSPJ i APOSTOLSTWO DOBREJ ŚMIERCI
godz. 09.00 – 10.00: Mieszkańcy ul. Różyckiego, Janowskiej i Cegielnianej
godz. 10.00 – 11.00: Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta, Łokietka i Moniuszki
godz. 11.00 – 12.00: Mieszkańcy ul. Okrzei, E. Plater i W. Skotnicy
godz. 12.00 – 13.00: Mieszkańcy ul. Prusa, Kwiatowej i Działkowej
godz. 13.00 – 14.00: Mieszkańcy ul. Kraszewskiego, Maków i Huty Amalii
godz. 14.00 – 15.00: CZCICIELE MIŁOSIERDZIA BOŻEGO i RÓŻE RÓŻAŃCOWE
godz. 15.00: MSZA ŚWIĘTA
godz. 16.00: DROGA KRZYŻOWA DLA DZIECI
godz. 16.30: MSZA ŚWIĘTA
godz. 17.15: DROGA KRZYŻOWA
godz. 18.00: MSZA ŚWIĘTA
SOBOTA – 17.02.2024r.
godz. 07.30: GODZINKI DO MB BOLESNEJ
godz. 08.00: MSZA ŚWIĘTA
ROŻANIEC DO SIEDMIU BOLEŚCI MATKI BOŻEJ
godz. 09.00 – 10.00: Mieszkańcy ul. Mikołowskiej, Huty Rozalii i Cedrowej
godz. 10.00 – 11.00: DZIECI MARYI, SCHOLA i MINISTRANCI
godz. 11.00 – 12.00: Mieszkańcy ul. Chrobrego, Stokrotek, Mickiewicza i Parku Moniuszki
godz. 12.00 – 13.00: Mieszkańcy ul Świerkowej, Fitelberga, Tysiąclecia i Sowińskiego
godz. 13.00 – 14.00: Mieszkańcy ul. Mieszka I, Jodłowej, Astrów i Szopena
godz. 14.00 – 15.00: Mieszkańcy ul. Nowowiejskiego, Partyzantów i Bratków
godz. 15.00 – 16.00: GRUPA MODLITEWNA ŚW. O. PIO
godz. 16.00: MSZA ŚWIĘTA
godz. 17.00 – 17.30: Mieszkańcy ul. Krokusów, Irysów, Barbary i Parku Chopina
godz. 17.30: NABOŻEŃSTWO KU CZCI ŚW. MAKSYMILIANA
godz. 18.00: MSZA ŚWIĘTA
WSZYSTKICH PARAFIAN, KTÓRZY NIE MOGĄ ADOROWAĆ W WYZNACZONYCH GODZINACH ZAPRASZAMY W DOWOLNYM TERMINIE
Nabożeństwo czterdziestogodzinne ma bardzo bogatą historię, symbolikę i tradycję. Nawiązuje do przebywania w grobie Jezusa przez 40 godzin. Liczba 40 jest często wymieniana w Biblii i zawsze oznacza święty czas. Przed rozpoczęciem nauczania Jezus przebywał na pustyni przez 40 dni, tyle samo czasu padał deszcz w trakcie potopu, Żydzi wędrowali przez pustynię przez 40 lat.
Dawniej nabożeństwo czterdziestogodzinne najczęściej służyło jako wprowadzenie do Wielkiego Postu. W dzisiejszych czasach jednak mówi się nie tyle o czterdziestogodzinnym nabożeństwie, co o dłuższej adoracji, bez określania czasu jej trwania. Termin ten zachował się w praktyce duszpasterskiej i zwłaszcza w Polsce określa się nim trzydniową adorację, odbywającą się albo w trzy kolejne niedziele przed Wielkim Postem, albo przez kolejne trzy dni do Środy Popielcowej. Zachęca się również, by urządzać je w Adwencie czy też przed ważnymi momentami dla danego Kościoła lokalnego.
Wierni licznie gromadzili się na wszystkich Mszach św., korzystając także z posługi kapłanów w sakramencie pokuty i pojednania. Swoje przywiązanie i kult Chrystusa Eucharystycznego okazywali także czasem poświęconym na adorację Najświętszego Sakramentu. Każda ulica i wioska miała swoją godzinę adoracji. Kościół rozbrzmiewał bez przerwy modlitwami i śpiewem. Kolejno rozważane tajemnice Różańca i słowa Koronki do Miłosierdzia Bożego przeplatały się z pieśniami eucharystycznymi i wezwaniami odmawianych litanii i modlitw. Był to wielki i święty czas. Czas rozmodlenia, wyciszenia i kontemplacji Chrystusa ukrytego w Najświętszym Sakramencie, czas spotkania z Panem i Zbawicielem.